CMP rial

Informacje

Bezbłędna brama Piątek, 2 kwietnia 2010Wojciech Prus

Wybór bram garażowych jest ogromny, ale nie oznacza to wcale, że każda brama będzie działała bez zarzutu. Nawet najlepsza może zawieść, gdy zostanie popełniony błąd podczas pomiarów, wyboru czy montażu.

Aby działała jak należy, przed kupnem trzeba wiedzieć, jakie ma mieć wymiary, kolor, a także zdecydować, jaki sposób otwierania będzie najkorzystniejszy, czy potrzebna będzie ocieplona itp. Od wszystkich tych decyzji zależy powodzenie przedsięwzięcia. Bardzo duży udział w sukcesie ma również montaż – najlepiej przeprowadzony przez wykwalifikowaną ekipę poleconą przez producenta.

Bezproblemowe otwieranie
Bramy rolowana i segmentowa nigdy nie staną się przyczyną kłopotów z brakiem miejsca na zewnątrz garażu do ich otwierania. Pozostałe typy bram, jeśli nie zostały z rozmysłem dopasowane do konkretnych warunków, mogą znacznie utrudnić życie kierowcy. Brama rozwieralna nie nadaje się tam, gdzie wjazd do garażu prowadzi wprost z ulicy – trudno sobie wyobrazić, by otwarcie dwóch skrzydeł (nawet jeśli mają napęd) zajęło przysłowiową sekundę, samochód w tym czasie blokuje ruch na jezdni, a skrzydła – na chodniku... Równie ryzykowne jest instalowanie takiej bramy, gdy garaż dzieli od bramy wjazdowej odległość zbliżona do szerokości skrzydła – wszystkie manipulacje skrzydłami będą wymagały przeciskania się lub otwierania bramy wjazdowej. Taka brama zabiera również cenne centymetry (ościeżnica, zawiasy), gdy wjazd jest wąski. Znacznie utrudnia to manewrowanie autem. Jeśli samochód ma się zmieścić na posesji przed otwartą bramą rozwieralną, mogą sobie na nią pozwolić tylko mieszkańcy domów położonych z dala od ulicy (8-10 m). Podobne, choć mniej uciążliwe problemy może sprawiać brama uchylna. Aby ją swobodnie otworzyć, potrzeba przed nią około 100 cm wolnej przestrzeni (50 cm to minimum pozwalające w ogóle ją otworzyć), co jest kłopotliwe w przypadku wjazdu do garażu wprost z ulicy, a także wtedy, gdy między bramą wjazdową a garażową jest mało miejsca – oznacza to, że podczas otwierania bramy garażowej brama wjazdowa musi być otwarta.